23. Bayim Olur musun? Fuarı, 1,2 milyar dolarlık ekonomik hedefle kapılarını açıyor

Medyafors A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem’in açıklamasına göre, Türkiye’nin ve bölgenin en büyük franchise etkinliği olan 23. Bayim Olur musun? (Be My FRANCHISE) Fuarı, 16-19 Ekim 2025 tarihleri arasında İstanbul Yenikapı Avrasya Fuar Merkezi’nde düzenlenecek.

200’ü aşkın marka ve 30 binden fazla ziyaretçinin buluşacağı fuarın, bu yıl 1,2 milyar dolarlık ekonomik etki yaratması bekleniyor. Bu rakam yalnızca fuar süresince yapılan franchise anlaşmalarını değil; sonrasında gerçekleşecek mağaza açılışları, mimari yatırımlar ve perakende cirosunu da kapsayan bir ekonomik döngüyü ifade ediyor.

Franchise ekosisteminin lider buluşması

23 yıldır aralıksız düzenlenen “Bayim Olur musun?” fuarı, Türkiye’nin franchise ve markalı bayilik alanındaki en büyük etkinliği olmasının yanı sıra, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde de sektörün öncü platformlarından biri haline geldi.

2024 yılında fuarda; 200’den fazla marka, 30.723 ziyaretçi, 1.927 uluslararası yatırımcı ağırlanmış; milyar doları aşan iş hacmi ile etkinlik dünyanın en büyük üç franchise fuarından biri olmayı başarmıştı.

Franchise yatırımı güvenli ve sürdürülebilir bir model sunuyor

Franchise yatırımları; döviz, arsa, borsa gibi geleneksel yatırım araçlarına kıyasla daha kısa sürede geri dönüş sağlarken, sürdürülebilir kârlılığıyla öne çıkıyor. Bu yönüyle fuar, katılımcı yatırımcılara yalnızca bir iş değil, aynı zamanda uzun vadeli kazanç modeli sunuyor.

Geniş sektör yelpazesi yatırımcıları bekliyor

Ziyaretçilere farklı yatırım bütçelerine uygun çözümler sunan fuarda öne çıkan sektörler arasında;

  • gıda zincirleri ve kahve markaları

  • perakende, moda ve aksesuar

  • eğitim kurumları

  • gayrimenkul ofisleri

  • kişisel bakım, güzellik ve sağlık

  • teknoloji ve dijital hizmetler

  • yeni nesil kiosk, mobil konseptler ve bulut mutfak çözümleri yer alıyor.

Yıl boyu canlı kalan bir yatırım ekosistemi

Medyafors A.Ş.’nin sahibi olduğu bayimolurmusun.com.tr portalı, 100 bine yaklaşan yatırımcı adayıyla birlikte fuarla entegre çalışan bir yatırım ekosistemi sunuyor. Yılın 12 ayı aktif kalan bu yapı sayesinde markalar ve yatırımcılar sürekli iletişimde kalabiliyor.

Türk markaları için uluslararası açılım fırsatı

Fuar, Türk markalarının uluslararası pazarlara açılması için stratejik bir köprü görevi görüyor. Franchising modeli sayesinde sadece ürün ihracatı değil, mağaza açılışları ile kalıcı ihracat sağlanıyor. Bu vizyon, fuarı Türkiye’nin ihracat stratejisine hizmet eden önemli bir yapı haline getiriyor.

Katılım çağrısı: yatırımcılara ve markalara eşsiz fırsatlar

500 bin TL’den 30 milyon TL’ye kadar geniş bir bütçe aralığında franchise fırsatlarının sunulacağı fuar, yatırımcılar için eşsiz fırsatlar barındırıyor. Markalar içinse, doğru yatırımcılarla tanışmak ve yeni pazarlara açılmak adına büyük bir potansiyel taşıyor.

Başa dön tuşu