“Lojisoft çözümleriyle %15’e kadar tasarruf mümkün”

Lojistik ve tedarik zinciri sektörünün nabzını tutan LOGISTECH İzmir Fuarı, dijital dönüşümün sektör üzerindeki derin etkilerini gözler önüne serdi. Fuarda, yenilikçi bulut tabanlı lojistik yazılımlarıyla öne çıkan Lojisoft’un kurucusu Özkan Doğaner, sektörün mevcut durumunu ve geleceğe yönelik vizyonunu değerlendiren açıklamalarda bulundu.
Lojistik sektörünün mevcut dış görünümü (exterior), yani genel çehresi, son yıllarda büyük bir değişim geçiriyor. Artık ağır, hantal ve kağıt tabanlı süreçlerin yerini; şeffaflık, hız ve esneklik üzerine kurulu, parlak ve dinamik bir yapı alıyor. Bu yeni sektör görünümünün ardındaki itici güç ise şüphesiz bulut bilişim ve yapay zeka destekli yazılımlar. LOGISTECH Fuarı’nın modern ve etkileşimli atmosferi, bu dönüşümün fiziksel bir yansıması olarak sahne alırken, Lojisoft standında gerçekleştirilen bu analiz, sektörün geleceğe dönük rotasını net bir şekilde çizdi.
Lojisoft kurucusu ve firma sahibi Özkan Doğaner, temel kuruluş hayalinin, lojistik yazılımlarını bir ‘hizmet’ olmaktan çıkarıp, kullanıcıların tamamen sahiplendiği bir ‘platform’ haline getirmek olduğunu vurguladı ve şöyle devam etti:
“Kullanıcılar kendi ekranlarını oluştursun, raporlarını alabilsin”
“Biz Lojisoft’a başladığımızda, insanların girip kendi ekranlarını oluşturabileceği, kendi raporlarını yapabileceği bir altyapı oluşturalım istedik. Şirketler artık sunucu almak zorunda kalmasınlar, bunun için personel tutmak zorunda kalmasınlar diye bir yola çıktık ve bunu 2014 yılında gerçekleştirdik. Neredeyse 12 yıldır böyle çalışıyoruz. Bu vizyon, lojistik yazılımının dış görünüşünü temelden değiştirdi. Firmalar artık büyük sermaye yatırımları ve karmaşık IT altyapıları ile uğraşmak yerine, sadece bir kullanıcı adı ve şifre ile sisteme erişerek tüm lojistik süreçlerini anlık olarak takip edebiliyor. Müşteriler, bu esnek yapı sayesinde süreçlerini kendi ihtiyaçlarına göre özelleştirebiliyor, hatta B2B entegrasyonu ile kendi müşterilerine bile yetkilendirme yaparak şeffaflığı bir adım öteye taşıyabiliyorlar.”
Doğaner, en büyük başarının, kullanıcıların sistemi sahiplenmesiyle geldiğini belirtti: “Artık Lojisoft’un destek ekibi müşterilerimizin direkt kendisi olmaya başladı. Müşterilerimiz ekranları o kadar sahiplendi ki, bazen bakıyorum, ‘Acaba bu bizim ekranımız mı?’ diye tanıyamaz hale geliyorum. Bu, projenin artık onların olması anlamına geliyor.”
Mevcut altyapılara entegrasyon da çok kolay
Halihazırda farklı bilişim altyapıları kullanan büyük şirketlerin Lojisoft’a geçiş süreçlerinde sorun yaşayıp yaşamadıklarını sorduğumuz Özkan Doğaner, bizi şöyle yanıtladı: “Mevcut altyapıyı değiştiriyoruz. Firmaların kendi altyapılarını ‘Siz bunu kenarda tutun. Bakın size burada, bulutta bir sistem var,’ diyoruz. Burada herhangi bir altyapı maliyetiniz yok. Bir para harcamak zorunda değilsiniz. Biz sadece size bir kullanıcı adı, şifre veriyoruz. Ancak başarının anahtarı sadece yazılımda değil, insan faktöründe yatıyor.”
Doğaner, doğru eğitim ve personelin sürece dahil edilmesinin kritik önemini de vurguladı: “Biz artık bir proje yaparken sadece o projenin teknik kısmına bakmıyoruz. O projenin sahada efektifliği nasıl olacak diye bakıyoruz. Doğru performans elde edebilmek için doğru yazılımı yapmış olmak yetmiyor. İnsan faktörünün nasıl dahil olacağı da çok önemli.”
Mali Portre ve Yatırımın Geri Dönüşü
Doğaner, en kritik soru olan yatırımın geri dönüşü (ROI) ve maliyet tasarrufu konusunda da net veriler ortaya koydu.
“Biz diyoruz ki minimumda %8, maksimumunda ise %15’e kadar tasarruf edebilirsiniz. Ortalama bir lojistik şirketinin yaklaşık cirolarının 15 milyon dolarlar civarında olduğunu düşünecek olursak, bu rakamlar büyük meblağlar ifade eder. Bu tasarruf, şirketlerin doğru maliyet hesaplamayı öğrenmesi ve operasyonel verimlilikten kaynaklanıyor. Doğru takip yöntemiyle yakıt, şoför, operasyonel ve idari giderler gibi tüm maliyet kalemlerinde ciddi optimizasyon sağlanıyor.”
Selçuk ONUR – LOJİPORT / İZMİR