Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye turizmini etkileyen faktörleri

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2025 yılı turizm verilerini değerlendirirken, sektördeki durağanlığın sebeplerini açıkladı.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2025 yılının ilk dokuz aylık turizm verilerini açıkladı. Ersoy, Türkiye turizminde yaşanan durağanlığın arkasında deprem, bölgesel savaşlar ve mevsimsel kaymalar gibi faktörlerin bulunduğunu belirtti.

Ersoy, turizmde başarı için yalnızca potansiyele sahip olmanın yeterli olmadığını ifade etti. “Tarihiyle, kültürüyle, deniziyle ve güneşiyle güçlü bir potansiyele sahip olabilirsiniz. Ancak bu potansiyel doğru bir şekilde planlanmaz ve yönetilmezse, hiçbir anlam ifade etmez,” dedi.

Ülkeye özgü sürdürülebilir bir turizm modeli inşa ettiklerini vurgulayan Ersoy, Cumhurbaşkanlığı liderliğinde turizmi stratejik bir sektör olarak ilan ettiklerini belirtti. “Turizmi dört mevsime ve 81 ilimize yaymak için adımlar attık,” diye ekledi.

Ersoy, turizmi yalnızca “deniz, kum, güneş” odaklı yapıdan çıkarmak gerektiğini ve ürün çeşitliliğini artırdıklarını ifade etti. “Bugün deniz turizminden inanç turizmine kadar 60’tan fazla ürün ile turizmde dünya liderliğinde yerimizi sağlamlaştırıyoruz,” dedi.

2019 yılında kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile tanıtımda dünya lideri konumuna ulaştıklarını belirten Ersoy, Türk dizilerinin 170’ten fazla ülkeye ihraç edildiğini ve 1 milyar kişiye ulaştığını aktardı. Geçtiğimiz yaz Antalya ve İstanbul temalı iki mini diziyle tanıtım stratejilerine yeni bir soluk getirdiklerini ifade etti.

2025 yılı ilk dokuz ayına ilişkin verileri paylaşan Ersoy, bu yıl 49 milyon 993 bin ziyaretçi sayısına ulaşıldığını ve geçen yıla kıyasla yüzde 1,6’lık bir artış gerçekleştiğini belirtti. Ancak, İstanbul’da yaşanan deprem ve bölgedeki savaşlar rezervasyon kayıplarına yol açtı.

Ersoy, 2018’de yapılan strateji değişiklikleriyle ürün çeşitliliğinin artırıldığını ve kaynak pazarların çeşitlendirildiğini ifade etti. Ayrıca, deprem ve diğer riskler karşısında hızlı toparlanma için yoğun tanıtım kampanyaları başlatıldığını belirtti.

2025 yılı ilk dokuz aylık turizm geliri, geçen yıl 47,3 milyar dolarken, bu yıl 50 milyar dolara ulaştı ve yüzde 5,7 artış sağlandı. Ersoy, yıl sonu turizm gelir hedefinin 64 milyar dolar olduğunu belirtti.

İlgili Haberler: Antakya’ya Four Points by Sheraton Oteli Açılıyor · 2025’in İlk Dokuz Ayında Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı

Başa dön tuşu