Oregon dijital forwarder dönemini başlatıyor

Oregon Teknoloji Hizmetleri A.Ş., geleneksel ortaklar buluşmasını bu yıl 28–29 Ekim tarihleri arasında Kapadokya’da gerçekleştirdi. Türkiye’nin farklı şehirlerinden gelen iş ortaklarının katılımıyla yapılan etkinlikte, şirketin büyüme stratejileri, dijital dönüşüm hedefleri ve yeni yatırım planları açıklandı.

Etkinliğe katılan Oregon Teknoloji ortakları, iş programının yanı sıra Türkiye’nin en önemli turizm merkezlerinden Kapadokya’nın tarihi ve doğal güzelliklerini de yakından görme fırsatı buldu. Katılımcılar bölgedeki peribacalarını, yeraltı şehirlerini ve vadileri gezerek keyifli anlar geçirdi.

Oregon Teknoloji etkinliğine; Oregon Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Bartık, Oregon Teknoloji Genel Müdürü Selçuk Yılmaz, Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Kıyak, İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Salih Koca, Operasyon Müdürü Bülent Akçay, şirket çalışanları ve ortaklar katıldı.

Eyüp Bartik Yemekte

Ortaklar buluşmasının gala gecesinde konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Bartık, sektörün geleceğini garanti altına almak amacıyla iki büyük projenin hayata geçirildiğini duyurdu: “Dijital yük borsası ve tüketici finansmanı şirketi.”

“Dijitale yatkın forwarder arıyoruz”

Bartık, iki yıldır üzerinde çalıştıkları dijital forwarder projesinin son aşamaya geldiğini belirterek şöyle konuştu:
“Yüklerin dijital ortamda birbirimizden alınıp satılabileceği bir yapı kuruyoruz. Yaklaşık üç aylık bir işimiz kaldı. Önümüzdeki yıl başında devreye alıp, yük bulma problemimizi kendi içimizde çözmek istiyoruz. Yük borsasını kurduğumuzda doğal olarak bir finansal ihtiyacımız olacak. Bu konuda BDDK’ya başvurumuzu yaptık, onay bekliyoruz. Üç ay oldu başvuralı, dokuz-on ay içinde sonuç almayı umuyoruz. Dijital yük borsasını finansal bir şirketle destekleyeceğiz. Konuya vakıf olanlar ‘Her şeyin dijitali olur ama forwarder’ın olmaz’ diyorlar; biz bunun olabileceğini kanıtlayacağız. Dolayısıyla dijitale yatkın forwarder arıyoruz.

Oregon TakimiOregon Takimi

Bartık, dijitalleşmenin yalnızca teknolojiyle sınırlı olmadığını, aynı zamanda lojistik sektörünün finansman erişimini kolaylaştıracağını vurguladı:
“Bu yapının içine ödeme garantileri, kredi puanlaması, sigorta sistemleri ve araç finansmanları da dâhil olacak. Yani nakliyecinin ve lojistik şirketinin her ihtiyacını tek bir platformda karşılayabileceği bir yapı oluşturuyoruz.”

Oregon Ortaklar Kapadokya (2)Oregon Ortaklar Kapadokya (2)

“Çin, İran, Rusya ve Hindistan’a odaklanmalıyız”

Konuşmasında küresel rekabet dengesine de değinen Bartık, Doğu ekseninde oluşan yeni ekonomik yapının lojistik sektörü için fırsat yarattığını vurguladı:
“Çin, İran, Rusya ve Hindistan’da bambaşka bir dünya oluşuyor. Kara nakliyesi ağırlıklı çalışan bizler için burada büyük bir potansiyel var. Biz hâlâ Avrupa’nın en etkili nakliyecisiyiz ama rakipler ucuza çalıştığı için değerimizi gösteremiyoruz. Rusya’da ambargo var ve bu ambargo daha da derinleşecek. Ama tam da bu dönemde Türkiye’nin elinde fırsatlar var. Bizim oralarda top koşturmamız gerekiyor.”

Bartık ayrıca Çin’in TIR karnesi sistemine dâhil olmasının önemli bir dönüm noktası olduğunu belirtti:
“Artık Türk tırları Çin’e giriş yapabiliyor. Bu bizim lojistik ağımızı Asya’ya genişletmemiz için tarihi bir fırsat.”

Oregon Yonetim BiraradaOregon Yonetim Birarada

Küresel üretimde Çin yükselişi ve otomotiv uyarısı

Bartık, küresel üretimde Çin’in yükselişinin Batı ekonomilerini ciddi şekilde zorladığını söyledi:
“1994’te Çin’in dünya üretimindeki payı yüzde 3,5’tu. Bugün yüzde 30’lara çıktı. Bu, rekabetin yönünü tamamen değiştirdi. Gelecekte Türkiye, Avrupa, Amerika dahil üretimde kimsenin Çin karşısında rekabet etme şansı kalmayacak. Özellikle otomotiv sektörü bu değişimden çok etkilenecek. Ben felaket tellalı değilim ama önümüzdeki beş yıl içinde bir veya iki otomotiv üreticisinin tamamen kaybolacağını düşünüyorum.”

Oregon Kapodokya15Oregon Kapodokya15

“Kamyon değil, depo yatırımı yapmalıyız”

Bartık, lojistik yatırımcılarına yönelik tavsiyesinde, yatırım anlayışının köklü biçimde değişmesi gerektiğini belirtti:
“Depo işini gayrimenkulle uğraşanların yaptığı bir iş gibi görebilirsiniz ama aslında bu bizim işimiz. Yatırımlarınızı kamyondan çıkarıp depolara yönlendirin. Kamyonu 100 bin Euro’ya alıyorsunuz, birkaç yıl çalıştırıyorsunuz, değeri 50 bin Euro’ya düşüyor ama hâlâ 100 bin sanıyoruz. Oysa doğru gayrimenkul 10–15 yılda kendini amorti ediyor ve değerini koruyor.”

Geçtiğimiz yıl “Araç almayın” uyarısında bulunduğunu hatırlatan Bartık, “O dönemde araç fiyatları 170–180 bin Euro seviyelerindeydi. Ekonominin soğumasıyla bu fiyatlar düşmeye başladı. Şimdi 120–130 bin Euro seviyesine geriledi. Araç almayı planlayanlara tavsiyem yılın son ayını beklemeleridir” dedi.

Pendik ofisi ve Logitrans kamyonu

Bartık, Oregon’un yeni yatırımlarına da değindi: “Uzunca bir süredir sizlere Bostancı’da hizmet veriyorduk. Pendik’te büyük bir arazi satın aldık. Buraya idari bina yapıyoruz. Sabiha Gökçen Havalimanı’na çok yakın, toplantılarınızı yapabileceğiniz bir ofis olacak. Muhtemelen iki–üç ay içinde kullanıma açarız.”

Ayrıca kişisel bir hikâyesini paylaşan Bartık, babasının 1991 yılına kadar sürdüğü kamyonu ABD’de yeniden ürettirip getirdiklerini belirterek, “Bu kamyonu Logitrans İstanbul Fuarı’nda sergileyeceğiz” dedi.

Selcuk Yilmaz-5Selcuk Yilmaz-5

Gümrükte dijitalleşme ve yeni tesis yatırımları

Oregon Teknoloji Genel Müdürü Selçuk Yılmaz, Avrupa Birliği’nden ithalat gümrüklemesi hizmetlerine başladıklarını duyurdu:
“Herhangi bir ofis kurma gereği duymadan dijital ortamdan ithalat beyannamesi sunuyoruz ve aracı olmadan işlemleri tamamlıyoruz. Artık ihracat araçlarının gümrük işlemlerini doğrudan sahada tamamlayabiliyoruz. Muratbey Gümrüğü’ne yalnızca 1,5 kilometre uzaklıktaki Çatalca izinli gönderici sayesinde ihracat yüklü taşıtlar gümrük işlemlerini hızlı ve ekonomik bir şekilde tamamlıyor, ayrıca sınır kapıllarımızdan öncelikli çıkıyor.

Yılmaz, Kapıkule Sınır Kapısı’na 20 dakika mesafede yer alan yeni tesislerinde ise “izinli gönderici” hizmeti sunacaklarını, bu tesisin çok kısa süre içinde faaliyete geçeceğini açıkladı.

Salih KocaSalih Koca

Yapay zekâ ve veri yönetimi

Oregon Genel Müdür Yardımcısı Salih Koca, yaptığı sunumda şirketin yapay zekâ, veri kazıma ve OCR (optik karakter tanıma) alanlarındaki çalışmalarını paylaştı. Bu sistemlerin, firmanın dijital yük borsası projesiyle entegre şekilde çalışacağını belirten Koca, veri kalitesini artırarak süreç şeffaflığını güçlendirdiklerini vurguladı.

Oregon Yemek1 (1)Oregon Yemek1 (1)

Oregon Yemek2 (1)Oregon Yemek2 (1)Oregon Yemek3 (1)Oregon Yemek3 (1)Oregon Yemek4 (1)Oregon Yemek4 (1)

Başa dön tuşu