Trilyon Dolarlık Pazarın Kalbi Atacak

Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde gerçekleştirilecek zirve, İslam İş Birliği Teşkilatı’na (İİT) bağlı İslam Ülkeleri Standartlar ve Metroloji Enstitüsü (SMIIC) iş birliği, Ticaret Bakanlığı ve Helal Akreditasyon Kurumu koordinasyonuyla ziyaretçilerini ağırlayacak. Kısa süre içinde 12 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen helal pazarının nabzı, İstanbul’daki bu zirvede atacak.

Dünya helal ekonomisinin tüm paydaşlarını bir araya getiren zirve, yeni ticaret anlaşmalarının önünü açarken, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde gerçekleştirilecek etkinlik, özel alanlarıyla ticarete farklı bir boyut kazandıracak. Kültürel ve ekonomik sınırları aşan etkinlikte, 500’den fazla katılımcı, 50’den fazla ülke, 50 binden fazla ziyaretçi ve 100’ün üzerinde farklı ülkeden ziyaretçi profili yer alacak. Dünya genelinden akademisyenler, girişimciler ve sektör uzmanları ise helal standartlarının geliştirilmesi, uygulanması ve pazarın büyümesi konularında yol haritalarını paylaşacak. Etkinlik, helal ekonomisinin global ticaretteki rolünü güçlendirecek ve 12 trilyon dolarlık pazar potansiyelinin artmasına katkı sağlayacak.

KÜRESEL VİZYON, GÜÇLÜ PLATFORM

Helal pazarında standartların geliştirilmesi, uluslararası ticaretin güçlendirilmesi ve sürdürülebilir kalkınmanın desteklenmesi misyonunu taşıyan Dünya Helal Zirvesi, bu yıl da tüm paydaşları İstanbul’da buluşturacak. Helal Expo özel alanlarıyla Private Label, NOV, H-Food, SEFPEX ve ETHEXPO gibi bölümleri, B2B programları, ülke iş forumları, Global Seller Summit ve Modest Fashion Trade Show etkinlikleriyle zirve, Türk ekonomisine yeni iş birlikleri ve yatırımlar için fırsatlar sunacak.

BAKANLAR OTURUMUNA 60 ÜLKE BAKANI DAVET EDİLDİ

A C I L I S 2

Zirvenin en önemli etkinliklerinden biri olan Bakanlar Oturumu, küresel ticarette yeni iş birliklerinin önünü açacak. Ticaret Bakanlığı’nın resmi davetiyle 60 farklı ülke bakanının katılımı planlanan oturum, ülkeler arasında yeni ticaret anlaşmalarının yapılmasını hedefliyor.

ÜLKELER ARASI TİCARET, ÜLKE İŞ FORUMLARIYLA BÜYÜYECEK

Zirvede düzenlenecek Ülke İş Forumları, katılımcı ülkeler arasındaki ticareti yeni stratejilerle büyütecek. İkili görüşmeler ve alıcı organizasyonları sayesinde Türk şirketleri yabancı heyetlerle buluşturulacak. Hedef ülkelerdeki pazar potansiyeli, ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda yeni anlaşmaların zemini hazırlanacak. Bakanlık temsilcileri, STK’lar, ticaret odaları, büyükelçiler ve konsoloslar, networking ile ticari büyüklüğü artırmak için görüşmelerde bulunacak.

HELAL EXPO, ÖZEL ALANLARIYLA TİCARETE YENİ BOYUT KAZANDIRACAK

26-29 Kasım’da düzenlenecek Helal Expo – Uluslararası Helal Ticaret Fuarı, helal ticaretinin büyümesine katkı sağlayacak. SMIIC paydaşlığında düzenlenecek fuar, Private Label Kozmetik ve Hijyen, Natural-Organik-Vegan Ürünler (NOV), H-Food, Gıda Teknolojileri & Ambalaj ve SEFPEX özel alanlarıyla global ticaret fırsatları sunacak. Ulusal ve uluslararası perakendeciler, dağıtıcılar, toptancılar, bakanlık ve ticaret odası heyetleri fuarda bir araya gelecek.

PRIVATE LABEL, MARKALARA YENİ PAZARLAR AÇACAK

Özel markalı üretim yapan firmalar için Private Label alanı, global pazarda iş birlikleri için önemli fırsatlar sunacak. Kişisel bakım, vitamin ve takviyeler, kozmetik, temizlik ve hijyen, bebek ürünleri gibi alanlardaki firmalar, 110’dan fazla ülkeden profesyonellerle buluşacak. Süpermarket ve hipermarket satın almacıları, HORECA alıcıları, ihracatçılar ve perakendeciler bu özel alanda yeni anlaşmalar yapabilecek.

NOV, ALTERNATİF PAZARLAR İÇİN FIRSATLAR SUNACAK

NOV alanı, organik, doğal ve vegan ürünler ile sürdürülebilir tekstil ve ambalaj alanlarında firmaların ürünlerini sergilemesine imkan tanıyacak. Ulusal ve uluslararası ziyaretçilere ticari fırsatlar sunacak bu alan, sektördeki yenilikleri ve son gelişmeleri takip etme imkanı da sağlayacak.

SEFPEX, SU ÜRÜNLERİ PAZARINI PROFESYONELLERLE BULUŞTURACAK

Su ürünleri ve ekipman sektörüne odaklanan SEFPEX, üreticiler, işleyiciler, lojistik ve depolama firmaları ile şefler, aşçılar ve sektör derneklerini bir araya getirecek. SEFPEX, deniz ürünleri sektörüne yeni ticari boyut kazandıracak.

H-FOOD, KÜRESEL MARKALARLA YENİ ANLAŞMALARA OLANAK TANIYACAK

H-FOOD alanı, gıda üreticileri, ihracatçı ve ithalatçı firmalar ile ambalaj, lojistik ve gıda teknolojileri sağlayan şirketleri buluşturacak. 40’tan fazla ülkeden alım heyetiyle B2B görüşmeler yapılacak ve Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, BAE, Mısır, Endonezya, Malezya, Hindistan, Almanya ve Rusya gibi stratejik ülkelerden ziyaretçiler ağırlanacak.

GIDA TEKNOLOJİLERİ VE AMBALAJ ÖZEL ALANI YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER SUNACAK

Bu alanda, ambalaj ve gıda teknolojileri konusunda faaliyet gösteren firmalar ürünlerini sergileyerek yeni iş anlaşmalarının önünü açacak. 40’tan fazla ülkeden alım heyetinin katılacağı alan, gıda işleme, et ürünleri, çikolata, bakliyat ve pastacılık teknolojileri gibi sektörleri bir araya getirecek.

GLOBAL SELLER SUMMIT İLE E-TİCARETTE YENİ VİZYONLAR

Global Seller Summit, e-ticaret alanında ulusal ve uluslararası firmaları bir araya getirerek, lojistik, ödeme sistemleri ve yazılım alanında fırsatlar sunacak. Online satıcılar ve e-ihracat firmaları yeni anlaşmalar için bu özel alanda buluşacak.

ETHEXPO, TURİZM VE SAĞLIK SEKTÖRÜNÜ TEK ÇATI ALTINDA TOPLUYOR

ETHEXPO, turizm ve sağlık sektöründeki yerli ve yabancı firmaları bir araya getirecek. 50 binden fazla ziyaretçi, 100’ün üzerinde katılımcı ve 40’tan fazla ülkeden profesyonel bu alanda yeni pazarlara açılacak. Ülke iş forumları, sektörel paneller ve B2B programlarıyla ticaretin potansiyeli artırılacak.

MODEST FASHION & ART TRADE SHOW İLE MODA VE SANAT BULUŞUYOR

Modest Fashion & Art Trade Show, moda ve sanatı odağına alan etkinlikleriyle tasarımcılar, markalar ve sektör oyuncularını buluşturacak. Moda söyleşileri, defileler ve ödül törenleri ile tekstil ve tasarım dünyasının nabzı zirvede atacak.

Başa dön tuşu